Myslím, že ani pan Šiler nebude mít nic proti, když zde uvedeme odkaz na jeho stránky, které jsou studnou informací.
http://www.drah-servis.cz/
pepaamisa píše:Možná máte v něčem pravdu (s tím časem, možná pro někoho i s přehledností stránek).
pepaamisa píše: Na druhou stranu stranu, jsou jeho stránky jedny z nejlepších u nás o zahradní železnici, zejména objemem informací o modelech, předlohách, postupech, či digitálu, jen někteří prodejci uvedou na stránkách něco víc o produktech, než uvede výrobce a pan Šiler je určitě jedním z nich.
pepaamisa píše: Pro mě byl pan Šiler takovým odrazovým můstkem, když jsem začínal a vždy jsem se u něho obešel, je pravda že upřednostňuje osobní jednání a nákup, na kterém je třeba se domluvit dopředu. Je jistě škoda, že nemá třeba i internetový obchod.
pepaamisa píše: Ale vše zde popsané nemění nic na tom, že kolejiště je to velice hezké. Ne tím, že je tam spirální viadukt, nebo velký ocelový most, ale tím, jak se zahradou tvoří jeden celek, jednu krajinu. Stejně jako například kolejiště pana Váni. Myslím, že i tohle je součást umění modeláře - zahradníka. Zvláště zahradní železnice tvořená "na rovině" je náchylná, aby nevypadala jako vláčkodráha sestavená na koberci, rozbitá několika budovami a kameny.
pepaamisa píše:Mluvím z vlastní zkušenosti, pořád se mi něco na těch mých pár metrech nelíbí, že to vypadá tak nějak divně - nepřirozeně.
GKarel píše:Pan Šiler je Pan modelář. Jeho kolejiště ve stylu, odněkud někam a vratné smyčky, to mám rád. Nebýt jeho, možná bych ani nezačal.
G_Zahrada píše:Spíš mám pocit, že je to už spíš přehlídka peněz, protože, když jsem hledal jak spravit steinzku (hlavně rozebrat a demontovat některé její části) U25.0, tak tam sice cosi má, ale je to dost nedostatečné a i možná nepřehledné - nemohl jsem to pořádně najít. Zahraniční návody, třeba:Steinz jsou rozhodně lepší (zásadně).
On je sice prodejcem, ale dík parkové dráze v Brně na kupující v Brně dnes nemá moc čas což je určitě škoda a pro pana Zezulku je to určitě dobrá zpráva.
A to ne že bych tady chtěl hřímat, že musí počítat "s tvrdou kritikou", myslím Drahservis. No a co se digitálu týče - to jsou lepší tyto stránky forumzahradnizeleznice.cz - tady se člověk dozví, že je nejlíp jezdit na Massoth a nemíchat do toho nic jiného (jiné zařízení) anebo jezdit na analog - to je u mobilní zahradní železnice asi to nejlepší řešení (zejména, pokud není zdroj el. napětí 230V. Pokud vím, tak digital by se pro můj provoz určitě nehodil. Jednak má Massoth pro mě osobně do jisté míry nevyhovující ovladač - na tlačítka a né na páky jak je tomu u RC soupravy a navíc je zde určitý problém s napájením DCC centrály.
Co také docela postrádám na jeho stránkách je odkaz na databanku ND-LGB.![]()
PS: hodnotit zdrojový kod jeho stránek tady nebudu - (někdy mám pocit, že se ajťáci nemohou dohodnout jak to má vlastně vůbec vypadat).
G_Zahrada píše:pepaamisa píše:Možná máte v něčem pravdu (s tím časem, možná pro někoho i s přehledností stránek).
Mňo doufám, že jsem Vás moc nevyprovozkoval.To by mě opravdu mrzelo.
pepaamisa píše: Na druhou stranu stranu, jsou jeho stránky jedny z nejlepších u nás o zahradní železnici, zejména objemem informací o modelech, předlohách, postupech, či digitálu, jen někteří prodejci uvedou na stránkách něco víc o produktech, než uvede výrobce a pan Šiler je určitě jedním z nich.
Mám pocit, že jeho stránky byly přehledné tak do roku 2008-2009 a i přesto se člověk občas ztratil. Ale dnes je to úplná katastrofa. Já vím, že pokud člověk neumí alespoň trochu německy a chce jezdit na digital na zahradní železnici, tak má asi problem. Přiznám se, že jsem začal jezdit asi tak ve stejné době jako Šiler a nehledal jsem digital - potřeboval jsem RC a on navíc v té době nebyl jediný prodejce v Brně (byl tehdy spíš začátečník), takže jsem se na něj neobracel. To až v pozdější době, kdy měl další sortiment zahradní železnice od jiných výrobců (Thiel)pepaamisa píše: Pro mě byl pan Šiler takovým odrazovým můstkem, když jsem začínal a vždy jsem se u něho obešel, je pravda že upřednostňuje osobní jednání a nákup, na kterém je třeba se domluvit dopředu. Je jistě škoda, že nemá třeba i internetový obchod.
To samozřejmě chápu - u něj to ani jinak nejde. Moje maličkost také upřednostňuje osobní odběr, ale když jsem přišel s nějakým servisem - tak se držel přinejmenším hodně zpět - nevěděl (nebo nechtěl) poradit.U pana Zezulky (na jeho stránkách) takový problém není.
![]()
Internetový obchod p. Šiler nemá, protože by na něj neměl čas a tom je právě také problém jeho stránek.Nemohu do jisté míry míchat stránky zahradní železnice s internetovým obchodem - pokud nemám nabídku řekněme do 10-20 položek.
Pokud je položek víc - měla by na to být jiná doména nebo alespoň jiná subdoména.pepaamisa píše: Ale vše zde popsané nemění nic na tom, že kolejiště je to velice hezké. Ne tím, že je tam spirální viadukt, nebo velký ocelový most, ale tím, jak se zahradou tvoří jeden celek, jednu krajinu. Stejně jako například kolejiště pana Váni. Myslím, že i tohle je součást umění modeláře - zahradníka. Zvláště zahradní železnice tvořená "na rovině" je náchylná, aby nevypadala jako vláčkodráha sestavená na koberci, rozbitá několika budovami a kameny.
Mňo musíte to pořádně natáhnout, (pokud máte ovál jako Digitalista) anebo jezdit z jednoho konce na druhý jako G_Karel nebo p.Šiler nebo moje maličkost a uvidíte že dosáhnete kýženého efektu a budete spokojen se svým kolejištěm.pepaamisa píše:Mluvím z vlastní zkušenosti, pořád se mi něco na těch mých pár metrech nelíbí, že to vypadá tak nějak divně - nepřirozeně.
Máte nějaký problém s kolejištěm?Napište sem - založte třeba sekci Kolejiště pepaamisa - dejte tam Váš stávající návrh nebo stav kolejiště a on se určitě někdo najde, kdo to opraví a nebude za to chtít peníze.
![]()
PS: Není to moc dlouhé?![]()
![]()
![]()
G_Zahrada píše:GKarel píše:Pan Šiler je Pan modelář. Jeho kolejiště ve stylu, odněkud někam a vratné smyčky, to mám rád. Nebýt jeho, možná bych ani nezačal.
Myslím, že p. J. Sajbrt je Pan modelář. Pan Šiler má většinu věcí dodaných na zakázku včetně mostů (p.Chudoba - ASY) a jiných doplňků - konečně je to jejich prodejce.
Výroba T478.4 v míře 1:28 byla také zadávána jinam.
PS: Pokud chcete to kolejiště - založte novou sekci-oddělení zahradní železnice - plány kolejiště.
Jinak milí kolegové - pokud Vám pan Šiler platí za reklamu svého reklamního kolejiště: můžu se také přidat?
digitalista píše:Každé kolejiště můžeme nazvat přehlídkou peněz.
digitalista píše:Co se týká servisní dokumentace, EPL vydával každým rokem kompletní servisní dokumentaci modelů v tištěné podobě a na CD. Dále je to asi i otázka autorských práv. Že na to nemá čas ? Ani pan Zezulka nemá čas, ani jednoho to totiž neživí a ani neuživí. Nejlepší jezdit na Massoth ..... ano, já jezdím na Massoth, protože v době, kdy jsem ovládání pro kolejiště pořizoval nic levnějšího v bezdrátu nebylo. Co se týká kompatibility - pokud myslíte moduly vratných smyček, dekodéry přestavníků, ano také Massoth, protože v případě jakýchkoliv problémů se obracím na jednoho výrobce. Co se týká lokomotivních a zvukových dekodérů, Massoth komunikuje bez problémů s Lenz, Zimo, Dietz, ESU, mám to vyzkoušené. Co se týká napájení centrály Massoth, nevím, kde je problém centrálu 1210Z i 800Z je možno napájet 15 - 24 V stejnosměrnými
digitalista píše:Myslím, že vlákno Zahradní železnice pro veřejnost je v principu reklamní.....
digitalista píše:Pokud zde padlo slovo modelaření - budeme se bavit o stavbě vozidel, budov, různých doplňků, krajiny ?
digitalista píše:Ani zde si nemohu odpustit několik reakcí :
1/ Digital je v základním principu stejný a existuje dost informací v češtině.
digitalista píše:2/ Servis - všeobecně jedna z činností, na kterých se vydělává a člověk na to musí mít čas a hlavně technické zázemí. Vzpomínám si, že na nějakých stránkách jsou rady jak digitalizovat, autor přitom ale vůbec nepoznal, že v některých modelech je základní deska a v jiných přímo dekodér. Ono jinak se musíte bavit s člověkem z oboru a ostatními. To platí všeobecně.
digitalista píše:3/ Internetový obchod - to vidím jako největší neštěstí dnešní doby a důsledek rostoucích cen.
digitalista píše:4/ Mohlo by být mé kolejiště zařazeno do tratí na obou koncích s vratnou smyčkou ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků