nadkachna píše:Fiktivní v tom smyslu, že Steinzka (skutečný vzor modelu LGB) u nás jako řada U25.0 nikdy nejezdila. Jedná se ve skutečnosti o úplně jiný stroj - viz radůzův odkaz. Takže to ČSD už se v tom tak nějak ztratí
1. Wikipedie vždy částečně "lže" a nelze ji brát někdy příliš vážně, zejména né u stručných článků.
2. Nikde není důkaz o tom, že označení nebylo na průmyslových, důlních, lesních a dalších dvouspřežkách, protože chybí obrazová i papírová dokumentace z let 1900 - 1935
respektive 1920 -1935 (týká se Kryšpínova značení - tedy např. U25.0 nebo U25.9) a to dost podstatně.
Např. zkuste sehnat dokumentaci (včetně té obrazové) k průmyslovým loko. u Mannesmann-a v Chomutově. Myslím, že nikdo nebude moc úspěšný. Možná, že najde tak 5 fotek a to bude moc. V lepším stavu bude technická dokumentace od výrobce. Katastrofa bude asi inventární záznam z firmy, protože se účetní dokumentace po několika letech (cca 15-20 let) zkartovala nebo prostě vyhodila. Zbytek dokonala válka a změna politických systémů.
Zkrátka nelze jednoznačně vyloučit, že typ "Steinz" neměl na našich soukromých dráhách označení U25.0, U25.9 nebo K25.9 či K25.0 (Maďarsky mluvící region). Takže, když označíte Steinz některou z předchzích tabulek, určitě "nešlápnete vedle". Nejlepší varianta bude asi U25.9 nebo K25.9. Tož asi tak.