G_Zahrada píše:digitalista píše:G_Zahrada píše:Mňo, když přiměřeně zaprší a vy jezdíte, tak takováto srdcovka dělá slušný rozkladný článek. A když je těch výhybek řekněme 20.....
Slušný rozkladný článek při dešti dělá již R1 LGB. A je to znát na napájecím napětí.
PS: Moje maličkost jezdí za každého počasí (musí). Ostaní samozřejmě nemusí a mohou klidně vyčkat sucha, zejména tehdy, pokud mají kovové srdcovky (tak asi 2 hodiny).
Co myslíte "rozkladným článkem" ? V dešti nejezdím, tak nemám zkušenosti..........
Mňo nevím který jste ročník narození a tedy nevím co jste brali v 8.třídě v chemii. Za nás tam byly 4 základní druhy chemických reakcí (analýza, syntéza, chem. nahrazování a podvojná záměna?) a jednou z nich byla právě analýza vody (elektrolýza) z baterie 12V v bazénku s vodou, kde na jedné elektrodě vzniká vodík a na druhé kyslík. Pokud je to vodní roztok nějaké soli, tak na jedné elektrodě se uvolňuje vodík a na drudé nekovový prvek soli. Takže pokud hodně zaprší, tak srdcovka výhybky se podobá tomu bazénku se dvěma elektrodami a dochází k vylučování mědi do podoby oxidu mědi - srdcovka zezelená. Navíc poklesne pochopitelně napájecí napětí, protože část energie jde právě do této elektrolýzy na každé mokré výhybce. U DCC je to asi trochu jiné, pokud jde do kolejí střídavý napěťový signál. Ve výsledku to ale vyjde nastejno - dojde k zezelenání srdcovek (a možná i k jejich zvodivění).
Tož to je asi ten problém za prudkého deště.
V 8 třídě jsme samozřejmě brali chemii. To, co popisujete, je problém, když vám v dešti leží obě kolejnice ve vodě a máte stejnosměrné napájení. Ani to nemusí být záležitost vyhybky a už vůbec ne srdcovky. Vy máte na R1 LGB mosazné srdcovky ?