digitalista píše:1- Ke VŠEM modelům LGB dokumentace existuje.
1. V době, když jsem začínal (2002-3), tak pořádně na webu nebyla a dát 3000,- Kč za kus papíru v roce 2003 bylo docela dost, navíc ostatní výrobci modelů měli dokumentaci včetně rozpisu ND zdarma.
Ještě pro lepší info: Cena Servicebuch v DM 200,- při kurzu 12 Kč/1DM a posléze v Eurech: 100,- Eur při kurzu 33,-Kč/1Euro...........
digitalista píše:2- Že se něco musí zaplatit je normální, i u dokumentace existují autorská práva..........Servicebuch LGB není zase taková darda.
2.To si myslím pravý opak - 3000,- Kč je docela dost i v dnešní době, zejména, když Roco nebo Piko mají stejnou službu zdarma.............
Autorská práva s tím nemají co dělat a navíc to lze chápat jako ukázku přinejmenším "nedobrých mravů" - když si u nás koupíte model třeba za 4000,- peněz, musíte si ještě koupit návod za dalších 3000,-..........

(který navíc problémy s modely beze zbytku neřeší).
digitalista píše:3- Zapojení všech podvozků LGB není na jedno kopyto, kdyby jste měl Servicebuch LGB, tak by jste to věděl.
3.Kdybyste jezdil na analog, tak byste věděl, že je to na jedno kopyto - krajní kontakty jsou pro napájení motoru, střední kontakty jsou od sbírání kol a saní. A je to stejné u všech podvozků. Možná, že i rozměry všech hl. konektorů (černé kostky) jsou stejné. U podvozků ICE, Steinz, V52, U99.5 tomu tak je (konektory). U ostatních modelů je to také shora, kontaktní fousy mají stejný průměr - lze na to nasadit stejné kontaktní "samice" podvozků ICE nebo i stejné konektory. Pouze u vozidel Deutz a O&K feldbahn-u je to na čele. Jedinou výjimku el. zapojení jsou kouřové generátory u parních modelů - některé jsou jen na 5V a ty starší jsou na 18V.
digitalista píše:4- Generální a hlavní problém u modelů LGB spočívá v uživatelích,jejichž nadšení je mnohonásobně větší než technické znalosti a někdy to stojí dost peněz.............když se nezadaří.
4.Generální problém je, že si někteří jedinci myslí že mohou vše vojebat a že okolo dotyčných jsou snad samí techničtí blbci a nevzdělanci. Viz model U37.0 (stálo to balík a nejezdilo to a navíc je to pěkně blbě poskládané) - dodělej doma a nebudu si k tomu kupovat další rádoby manuál za 3000,-, když je el. zapojení analogu je na jedno kopyto - výhoda analogu a RC analogu (DCC asi zřejmě tuhle výhodu nemá). Tedy, že zapojení hl. konektoru je stejné u
U25.0 a
U37.0 a dalších.
Navíc Servicebuch LGB za 3000,- Kč by problém se zapojením loko. U37.0 v analogu stejně nevyřešil. Takže hloupý zákazníku plať!

PS: Celá problematika modelu U25.0 zde popsaná platí pro analogový provoz (RC-analog) a analogové zapojení. Výjimku lze uplatnit pouze na odstranění krycí mřížky na báni komína (pro DCC i analog).

Pro zapojení DCC-dekodéru do modelu U25.0 Steinz je možná potřeba založit novou sekci.
